fbpx

Mars Academy

A Scratch programozó kurzus alatt a gyerek programozás alapjai sajátíthatók el. A Scratch program segítségével saját játékokat és rajzfilmeket készítünk. A programozási alapfogalmakon túl a logikus gondolkodást és a fizikai jelenségek megértése a legfontosabb a gyerekek számára.

A kurzus időtartama:

–  heti egy alkalommal online vagy tanteremben

 – 90 perc / alkalom

–  1 iskolaév

PROGRAMOZÁS

alapfogalmak: objektumok, ciklusok, feltételes operátorok, változók;
hogyan kell animációkat készíteni: összetett cselekmény, animált karakterek, hangok és párbeszédek létrehozása;
játékfejlesztés: mechanika és többszintű forgatókönyvek elemzése;
hogyan kell kódot olvasni, hibákat azonosítani és kijavítani.

KÉSZSÉGEK

hogyan fejlesszük az algoritmikus és logikai gondolkodást;
projektfejlesztés az elképzeléstől a megvalósításig;
hogyan kell csapatban dolgozni.

EGYÉB ISMERETEK

a csillagászat alapjai; a fizikai jelenségek megértése

1. modul – Bevezetés

• Lineáris algoritmusok és ciklusok összeállítása különböző programokkal
• Ismerkedés a platform kezelőfelületével és a Scratch programmal
• A programfejlesztés iteratív megközelítése

2. modul – Tér

• Problémamegoldás iteratív megközelítéssel
• A programtesztelés és a hibajavítások alapelveinek megértése
• Objektumkezelés: az objektumok térbeli pozícióinak meghatározása és beállítása
• Az objektumok interakciójának és a szakaszok közötti átmenetek programozása üzenetek segítségével

3. modul – Játéktervezés

• Programfejlesztés iteratív megközelítéssel: tervezés, strukturálás, tesztelés és hibajavítás
• Játékszerkezet készítése: a végrehajtáshoz szükséges műveletsorok elsajátítása, a játékszabályok és a karakterek vezérlésének megírása

4. modul – Logika

• Elemzés: több megoldás keresése, a megoldások lehető legjobb feltételeinek megtalálása, tervek készítése és a feladatok részfeladatokra bontása
• Tesztelés és ellenőrzés visszajelzés alapján
• Feladatok és felelősségi területek megoszlása a csapatban

5. modul – Változók

• Változók létrehozása és előhívása, információk tárolása
• Adatok: különböző műveletek alkalmazása különböző típusú adatokra (számok, karakterláncok, logikai kifejezések)
• Mások számára is érhető kódok írása
• Összetett játékszabályok, nyerési helyzetek és a karakterek beállításai

6. modul – Projektkészítés

• A lehetőségek felismerése nem mindennapi helyzetben a meglévő ismeretek segítségével
• Mások számára is érthető kódok írása
• Projektek tervezése és megvalósítása
• A visszajelzés alapelvei: a többi hallgató projektjeinek értékelése meghatározott szempontok szerint és visszajelzés adása

Jelentkezz bemutatóóránkra!

Töltsétek ki az űrlapot és hamarosan jelentkezni fogunk!
Már az első órán programozni fogsz!
Szeretnéd megtudni, hogy hogyan tud hozzájárulni a kódolás és a digitális írástudás a gyermeked jövőbeli sikeréhez? Milyen módszerekkel tanítunk? Miben kap többet gyermeked, mint bárhol máshol? Látogass meg minket, és megmutatjuk! Gyere el ingyenes nyílt napunkra online vagy személyesen és tanáraink segítségével megismerkedhettek egy izgalmas új világgal. Ne hagyd ki ezt a lehetőséget!
Regisztrálj ingyenes bemutatóóránkra!

     

    Az regisztrációs ürlap kitöltésével részvételi szándékodat jelzed ingyenes bemutatónkra.

    Itt választhatod ki, hogy a bemutatón személyesen vagy online szeretnél résztvenni. Mire számíthatsz a bemutatón? Személyes bemutatóórán: helyszín: Eco-office (Budapest, Izabella utca 64/b ) A bemutató kér részből áll:

    – az első részben a gyerekek saját platformunkon fognak dolgozni, már ezen a foglalkozáson programot fognak írni és belekóstolnak a kódolás világába. A gyerekek a kódolást otthon is folytathatják, mert egy napig hozzáférést kapnak a platformhoz.

    – a második részben a szülőket tájékoztatjuk az iskolánkról, az oktatási módszereinkről, valamint részletekbemenően kérdéseket tehetnek fel. Kérlek benneteket, hogy 15 percel korábban érkezzetek!

    Online bemutatóórán:- mire van szükség?

    – számítógépre (kamerával, hangszóróval, mikrofonnal, chrome böngészővel és internet kapcsolattal).

    – emailben kiküldjük a platformra való belépéshez szükséges linket, felhasználónevet és jelszót.

    – belépés után egy rövid tájékoztatót követően a gyerekek fognak kódolni, feladatokat megoldani.

    – Ezt követően a szülőket fogjuk tájékoztatni a kurzusról, oktatási tematikánkról és egy kötetlen beszélgetéssel fejezzük be.

    Kérlek benneteket, hogy 10 percel korábban jelentkezzetek be!