fbpx

Python Start

A Python alapjai gyerekeknek kurzuson az algoritmusok és Python programozás alapjait tanítjuk meg. Turtle és PyGame használatával interaktív játékokat készítünk, megismerkedünk az angol nyelvű szakszavakkal és kifejezésekkel.

A kurzus időtartama:

  • heti 1 alkalom online vagy tanteremben
  • 90 perc / alkalom
  • 2 iskolaév

PROGRAMOZÁS

alapvető ismereteket és programozási elveket alkalmazni a Pythonon; a fejlesztőkörnyezetet professzionális munkaeszközként használni; a kijelölt feladatok keretein belül programozni; programozva a játék világában grafikus figurák és objektumok létrehozását; programokat írni a képzés és a szakmai kódkönyvtárak felhasználásával; a program tesztelése és hibakeresése; elvégzi a kód optimalizálását.

KÉSZSÉGEK

csapatban való munkavégzés; projektek megvalósítása; saját munkájuk bemutatása prezentációval; visszajelzéseket adni, gyűjteni és feldolgozni; nem szokványos megközelítést alkalmaznak a feladatok megoldásához;

EGYÉB ISMERETEK

új szavak és kifejezések tanulása angol nyelven. megismerkednek a fizika alapvető törvényeivel; megtanulják a geometriával és matematikával kapcsolatos ismereteiket a gyakorlatban alkalmazni.

Python Start – első év

1. modul: A Python nyelv alapjai

• Ismerkedés a nyelvvel
• Változók – input függvény
• Kifejezések, adattípusok

2. modul: Vezérlési szerkezetek

• Feltételes kezelő: számok és karakterláncok összehasonlítása
• Beágyazott feltételes kezelők
• Ciklusok

3. modul: Turtle modul

• Függvények létrehozása
• Ciklusok és függvények
• Modulok használata: random és math modul
• Turtle – Lineáris algoritmusok
• Turtle – Változók és függvények
• Turtle – Ciklusok
• Turtle – Feltételes kezelő

4. modul: Objektum orientált programozás

• Tárgyak, tulajdonságok, módszerek
• Események és azok kezelése
• Osztályok
• Öröklődés

5. modul: Projektkészítés

• A sprite-ok beállítása, sprite fizikai objektumként, időzítő
• Listák: objektumlista összeállítása, index szerinti listák iterálása

Python Start – második év

1. modul: Adatstruktúrák

• Ismétlés
• Adatstruktúrák: listák és szótárak
• Beágyazott adatstruktúrák
• Kivételkezelés

2. modul: Ablakos alkalmazások fejlesztése

• A ablakos alkalmazások főbb moduljai
• Alkalmazási felület tervezése
• A professzionális „Memory Card” alkalmazás létrehozása PC-re lépésről lépésre

3. modul: A fájlok kezelése

• Adatok olvasása és írása szöveges fájlokból és szöveges fájlokba
• Adatok olvasása és írása JSON fájlokból és JSON fájlokba
• A „Smart Notes” ablakos alkalmazás létrehozása címkék segítségével

4. modul: Automatizált képfeldolgozás

• A Python Pillow könyvtár kezelése képfeldolgozáshoz
• A képek átméretezése, áthelyezése és fényerejének, színének vagy kontrasztjának beállításai
• Tömeges képfeldolgozás

5. modul: Játékfejlesztés haladó szinten a PyGame segítségével

• Ismétlés
• Különböző sprite-ok és tulajdonságaik
• A sprite fizikai tulajdonságainak alkalmazása
• Játékon belüli eseménykezelés
• A játék vizuális megjelenése: hátterek és zene

6. modul: Bónusz modul

• Kreatív programok és alkalmazások készítése

Jelentkezz bemutatóóránkra!

Töltsétek ki az űrlapot és hamarosan jelentkezni fogunk!
Már az első órán programozni fogsz!
Szeretnéd megtudni, hogy hogyan tud hozzájárulni a kódolás és a digitális írástudás a gyermeked jövőbeli sikeréhez? Milyen módszerekkel tanítunk? Miben kap többet gyermeked, mint bárhol máshol? Látogass meg minket, és megmutatjuk! Gyere el ingyenes nyílt napunkra online vagy személyesen és tanáraink segítségével megismerkedhettek egy izgalmas új világgal. Ne hagyd ki ezt a lehetőséget!
Regisztrálj ingyenes bemutatóóránkra!

     

    Az regisztrációs ürlap kitöltésével részvételi szándékodat jelzed ingyenes bemutatónkra.

    Itt választhatod ki, hogy a bemutatón személyesen vagy online szeretnél résztvenni. Mire számíthatsz a bemutatón? Személyes bemutatóórán: helyszín: Eco-office (Budapest, Izabella utca 64/b )

    A bemutató két részből áll:

    1. az első részben a gyerekek saját platformunkon fognak dolgozni, már ezen a foglalkozáson programot fognak írni és belekóstolnak a kódolás világába. A gyerekek a kódolást otthon is folytathatják, mert egy napig hozzáférést kapnak a platformhoz.
    2. a második részben a szülőket tájékoztatjuk az iskolánkról, az oktatási módszereinkről, valamint részletekbemenően kérdéseket tehetnek fel.

    Online bemutatóórán: mire van szükség?

    • számítógépre (kamerával, hangszóróval, mikrofonnal, chrome böngészővel és internet kapcsolattal).
    • emailben kiküldjük a platformra való belépéshez szükséges linket, felhasználónevet és jelszót.
    • belépés után egy rövid tájékoztatót követően a gyerekek fognak kódolni, feladatokat megoldani.
    • ezt követően a szülőket fogjuk tájékoztatni a kurzusról, oktatási tematikánkról és egy kötetlen beszélgetéssel fejezzük be.

    Kérlek benneteket, hogy 10 percel korábban jelentkezzetek be!